Luc Rombaut studeert Romaanse Filologie, Lerarenopleiding secundair onderwijs, Bedrijfscommunicatie en Master in Marketing (Vlerick). Na een korte carrière in de reclame- en mediawereld, reist hij tijdens een sabbatical de wereld rond. Nadien wordt hij marketing manager bij o.a. Oxfam Fairtrade. Luc is schrijver en ervaringsdeskundige en richtte in 2005 Drugstories op. Daarna werkte hij als communicatieconsultant in de social profit sector. Naast directeur van Drugstories is hij ook managing partner bij www.itam.be waar hij Mindfulness trainingen geeft in scholen en bedrijven. Sinds 2016 begeleidt hij ook mensen die willen minderen of stoppen met cannabisgebruik (www.cannabis-coach.be). 




Alphonse Franssen is bedrijfskundige en studeert Agogiek. Als kind van de Flower-Power beweging experimenteert hij er stevig op los, waarbij hij ook met de minder leuke kanten van drugs in contact komt. Daarom begint hij een carrière in de drughulpverlening. Eerst op het terrein in Den Haag (NL), dan op Europees niveau en sinds ‘93 in België. Eerst als directeur bij De Sleutel en daarna als zorgcoördinator middelenmisbruik van de provincie Oost-Vlaanderen.






Diederik Martens is Master Lichamelijke Opvoeding en Jeugdconsulent. Hij volgde een lerarenopleiding secundair onderwijs en gaf les, maar behaalde hiernaast ook een postgraduaat over "het drugsfenomeen" aan UGent. Hij werkte een aantal jaar in Kent (GB) als drugpreventiewerker toen de 'bom' rond 'legal highs' daar losbarstte. Hij vertelt vanuit zijn eigen ervaringen en de sterke verhalen die hij van jongeren te horen kreeg. Hij tracht jongeren centraal te laten staan in hun eigen discussie met en over drugs.  





Steven Mannens is leraar secundair onderwijs. Het Postgraduaat Begeleider Professionalisering Leraren en School én de BanaBa Schoolontwikkeling grijpt hij aan om het drugbeleid in zijn schoolgemeenschap uit te werken, te ondersteunen en te coachen. De wereld van de jongeren is de zijne. Zijn cocktail van verhalen en informatie laat jongeren op een interactieve manier nadenken. Jongeren kijken in een spiegel, praten erover, durven grenzen stellen en merken dat het om keuzes gaat.